Mulighed for at klage, hvis du er utilfreds
Hvis du vil klage over din regning eller andet, skal du følge denne vejledning:
1. Start altid med at kontakte os
Det er altid en god idé først at ringe og snakke med os, så vi kan afklare eventuelle misforståelser.
Du træffer os mandag til torsdag kl. 8.30-15.00 og fredag kl. 8.30-13.00.
Handler din klage om din regning eller tømningsordning, så kontakt os på
telefon 7641 3701 eller skriv til vores mail: faktura@vejlespildevand.dk.
Handler din klage om andet, så kontakt os på telefon 7641 3700 eller mail@vejlespildevand.dk
2. Er du stadig uenig?
Du bør klage, så snart du har opdaget forholdet. Efter at have modtaget din skriftlige klage vil vi inden for to arbejdsuger vende tilbage til dig med et svar eller en besked om, hvornår du kan forvente et svar.
3. Send klagen til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Hvis du er utilfreds med vores svar eller afgørelse, kan du som forbruger sende din klage til Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapitel 5 om forhandling. Det koster 100 kr., som ikke tilbagebetales.
4. Klage til Forbrugerklagenævnet
Er der ikke fundet en løsning ved mediation, kan du klage til Forbrugerklagenævnet. Dette koster 400 kr. Dette beløb tilbagebetales, hvis du får medhold.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte beløbsmæssige over- og undergrænser mv. for størrelsen på det omtvistede beløb som betingelse for indbringelse af klager.
Læs mere på www.forbrug.dk